Den Uitvank 15
5688 XG Oirschot
Algemene Voorwaarden – Laser Oirschot
Artikel 1 – Definities
- Ondernemer: Laser Oirschot, gevestigd te Oirschot, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
2. Afnemer: iedere natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst sluit met de ondernemer.
3. Producten: alle door de ondernemer geleverde en/of vervaardigde zaken, al dan niet gepersonaliseerd of op maat gemaakt.
4. Overeenkomst: iedere afspraak tussen ondernemer en afnemer tot het leveren van producten en/of diensten.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Naam: Tom van de Looy
Naam onderneming: Label Looy
Naam van website: Laser Oirschot (Laser Oirschot is onderdeel van Label Looy)
Vestigingsadres: Parallelweg 4, 5688 EH, Oirschot
Bezoekadres: Den Uitvanck 15, 5688 XG, Oirschot
Telefoonnummer: 0652556925 (bereikbaar op werkdagen 09:00–17:00)
E-mailadres: info@laseroirschot.nl
KvK-nummer: 69271259
Btw-identificatienummer: NL207098414B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van de ondernemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk door de ondernemer zijn bevestigd.
Artikel 4 – Offertes en Proefdrukken
- Alle offertes zijn vrijblijvend en gebaseerd op de door de afnemer verstrekte gegevens.
2. De ondernemer verstrekt altijd een digitale proefdruk ter goedkeuring van de afnemer.
3. Na schriftelijke of digitale accordering van de proefdruk is het niet meer mogelijk wijzigingen in het ontwerp door te voeren.
4. De afnemer is verplicht de geaccordeerde ontwerpen en daarop gebaseerde producten af te nemen conform de gemaakte afspraken.
Artikel 5 – Maatwerk en Uitsluiting Herroepingsrecht
- De afnemer erkent dat de meeste producten van de ondernemer worden vervaardigd op maat of voorzien zijn van een persoonlijke gravure of opdruk.
2. Retourneren van producten is uitgesloten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen of wettelijk verplicht.
Artikel 6 – Levering en Transport
- Levering geschiedt op de overeengekomen locatie of door afhaling, tenzij anders overeengekomen.
2. De ondernemer verpakt producten zorgvuldig, maar is niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens transport, tenzij sprake is van ondeugdelijke verpakking.
3. De afnemer is verplicht bij aflevering de producten direct te controleren en zichtbare gebreken of transportschade onverwijld en schriftelijk te melden, bij voorkeur in aanwezigheid van de vervoerder.
4. Indien levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de afnemer hiervan uiterlijk 30 dagen na plaatsing bericht. De afnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging bij de afnemer of een door de afnemer aangewezen derde, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
6. Indien de afnemer een verkeerd adres heeft opgegeven, is de ondernemer niet aansprakelijk voor het niet kunnen leveren van de bestelling.
Artikel 7 – Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de door hem geleverde producten gedurende een periode van 12 maanden na levering vrij zijn van gebreken die het normaal gebruik van het product verhinderen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
2. Garantie geldt uitsluitend indien de producten zijn gebruikt conform de bestemming en aanwijzingen van de ondernemer en de normale zorgvuldigheid in acht is genomen.
3. Uitsluiting van garantie: de ondernemer is niet gehouden garantie te verlenen indien hij voorafgaand aan de overeenkomst de afnemer duidelijk heeft gewezen op mogelijke risico’s, defecten of kwetsbaarheden van de producten. Indien dergelijke informatie aantoonbaar is gecommuniceerd, kan de afnemer hierop geen aanspraak maken.
4. De garantie omvat herstel of vervanging van het geleverde product, zulks ter keuze van de ondernemer. De ondernemer is nimmer gehouden tot enige verdere schadevergoeding, tenzij sprake is van opzet of grove schuld.
5. De garantie vervalt indien:
– de afnemer wijzigingen of reparaties aan het product verricht of laat verrichten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ondernemer;
– het gebrek is ontstaan door onoordeelkundig gebruik, blootstelling aan vocht, extreme temperaturen, onjuiste opslag of andere van buiten komende oorzaken;
– sprake is van normale slijtage of veroudering van materialen.
6. De wettelijke rechten van de consument uit hoofde van non-conformiteit blijven onverminderd van kracht, tenzij deze door de in dit artikel genoemde omstandigheden terecht zijn uitgesloten.
7. Beperkingen bij gravures, prints en QR-codes: gravures, bedrukking, kleurafwerking en QR-codes zijn onderhevig aan slijtage, verkleuring en verminderde leesbaarheid door gebruik, lichtinval, reiniging, vocht, temperatuurverschillen en andere van buiten komende oorzaken. De ondernemer garandeert uitsluitend dat deze elementen bij levering functioneel en correct zijn aangebracht. Na levering wordt geen garantie verleend op blijvende kleurintensiteit, leesbaarheid of duurzaamheid, tenzij sprake is van een direct bij oplevering geconstateerd gebrek.
Artikel 8 – Ontwerpverantwoordelijkheid van de Afnemer
- De afnemer is verantwoordelijk voor de juistheid en geschiktheid van de aangeleverde bestanden, waaronder teksten, logo’s, afbeeldingen, afmetingen en specificaties.
2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor fouten of afwijkingen die voortkomen uit onjuiste of gebrekkige aanlevering door de afnemer.
Artikel 9 – Afwijkingen
- Kleine afwijkingen in kleur, formaat, gravurediepte of materiaalstructuur worden als toelaatbaar beschouwd en geven de afnemer geen recht op herstel, vervanging of schadevergoeding.
2. Afwijkingen binnen redelijke toleranties van de branche worden geacht conform de overeenkomst te zijn.
Artikel 10 – Klachten en Reclamatie
- Klachten dienen binnen 8 werkdagen na levering schriftelijk en gemotiveerd te worden gemeld.
2. Voor verborgen gebreken geldt een meldingstermijn van uiterlijk 6 maanden na ontdekking, doch binnen de garantietermijn.
3. Na het verstrijken van deze termijnen vervalt het recht op reclamatie.
4. Ingediende klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vergt, wordt door de ondernemer binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging en een indicatie van de termijn van beantwoording gegeven.
Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud
- Alle geleverde producten blijven eigendom van de ondernemer totdat de volledige koopprijs (inclusief eventuele rente en kosten) volledig is voldaan.
2. Zolang de eigendom niet is overgegaan, mag de afnemer de producten niet verpanden of op enige andere wijze bezwaren.
Artikel 12 – Betaling
- Betaling dient te geschieden volgens de door de ondernemer aangegeven betaalwijze.
2. Indien vooruitbetaling is overeengekomen, kan de afnemer geen rechten doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de bestelling zolang de vooruitbetaling niet is verricht.
3. Bij te late betaling is de afnemer wettelijke rente verschuldigd. Tevens is de afnemer buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd, welke worden vastgesteld conform de wettelijke staffel buitengerechtelijke incassokosten.
Artikel 13 – Aansprakelijkheid
De ondernemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove schuld. Iedere aansprakelijkheid voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst of reputatieschade is uitgesloten.
De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door het gebruik van de door hem geleverde producten, tenzij de ondernemer hiervoor verzekerd is en de verzekeraar daadwerkelijk dekking verleent, tot maximaal het bedrag waarvoor dekking wordt verleend. Dit geldt zowel voor schade aan zaken als voor letselschade die ontstaat bij gebruik van de geleverde producten.
Indien de verzekeraar geen dekking verleent en een rechterlijke instantie toch oordeelt dat de ondernemer aansprakelijk is, geldt een beperking van de aansprakelijkheid tot maximaal de aankoopsom van het betreffende product, met een absoluut maximum van € 5.000,00. In alle gevallen blijft de aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende overeenkomst door de afnemer is betaald, tenzij een hogere limiet conform dit artikel geldt.
Artikel 14 – Overmacht
- Onder overmacht wordt verstaan: iedere omstandigheid die buiten de macht van de ondernemer ligt en die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, waaronder in ieder geval begrepen: storingen in apparatuur, brand, overstroming, ziekte van personeel, tekort aan materialen, transportproblemen of overheidsmaatregelen.
2. In geval van overmacht is de ondernemer gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of de uitvoering ervan op te schorten, zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding.
Artikel 15 – Toepasselijk recht
- Op alle overeenkomsten tussen ondernemer en afnemer is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de ondernemer is gevestigd.